8 C
Vinkovci
Subota, 26 listopada, 2024

Prikazan film ”Tata, jesi li dao krv ? ” u povodu Svjetskog dana darovatelja krvi

-Marketing-spot_imgspot_img
-Marketing-spot_imgspot_img
Društvo Crvenog križa Vukovarsko-srijemske županije danas je u povodu 14. lipnja – Svjetskog dana darovatelja krvi, u dvorani Ogranka Matice hrvatske u Vinkovcima u suradnji s Državnim arhivom Vukovar organiziralo javnu projekciju prvog filma renomiranog redatelja Zrinka Ogreste „Tata, jesi li dao krv ?“.
Programu koji je vodila ravnateljica Društva Crvenog križa Vukovarsko-srijemske županije Marija Dugalić bili su nazočni višestruki darovatelji krvi, članovi „Kluba 100+“, predstavnici DCK VSŽ i gradskih društava Crvenog križa Ilok, Vinkovci, Vukovar i Županja, djelatnici Državnog arhiva, članovi Ogranka Matice hrvatske Vinkovci i brojni drugi zainteresirani.
Sve nazočne je pozdravio potpredsjednik Ogranka Matice hrvatske u Vinkovcima dr.sc. Tomislav Talanga naglasivši da je Matica hrvatska oduvijek bila otvorena za sve humanističke ideje, što dokazuje i popunjenost dvorane za današnji program.
Zrinko Ogresta je rekao da je ovaj obrazovni film u trajanju od 20 minuta snimljen za potrebe Crvenog križa 1984. godine, nedugo nakon što je diplomirao. Za njega osobno bilo je iznenađenje da ovaj film kao dio arhivskog gradiva čuva Državni arhiv Vukovar. „Bilo mi je neobično i uzbudljivo kada me gospodin Elez pozvao da dođem predstaviti taj film, koji su oni digitalizirali nakon što su ga pronašli u arhivskoj građi Crvenog križa Županja. Ja nisam niti znao da taj film više uopće postoji i na neki način sa sjetom mogu reći da mi je žao što se takve vrste filmova možda više ne snimaju danas”, istaknuo je Zrinko Ogresta, koji je i sam dugogodišnji darovatelj krvi.
Ravnatelj Državnog arhiva Vukovar Petar Elez je rekao da je u razgovorima s predsjednikom Gradskog društva Crvenog križa Vinkovci doc.dr.sc. Draženom Švageljom došao na ideju projekcijom ovog filma povezati Svjetski dan darovatelja krvi s prošlotjednim Međunarodnim danom i tjednom arhiva.
Predsjednik Društva Crvenog križa Vukovarsko-srijemske županije dr. Mato Karalić je rekao kako zahvaljujući ovim plemenitim ljudima krvi nikada – niti u ratu niti u miru, niti u situacijama katastrofa – nije nedostajalo. „Na ovaj način želimo im zahvaliti za njihovu humanost jer oni tu krv daju anonimno, solidarno, dragovoljno i besplatno. I zato danas svim dragovoljnim darovateljicama i darovateljima krvi želim čestitati njihov dan i zaželjeti im puno zdravlja i dug život”.
Darko Grdenić, voditelj „Kluba 100” darovatelja krvi Vukovarsko-srijemske županije, koji je osnovan na Svjetski dan darovatelja krvi prije dvije godine, a danas broji 27 članova, je rekao kako je ponosan sam na sebe, na svoj dio darivanja i ponosan na sve darivatelje krvi. Posebno je ponosan na mlade. „Baš ovdje u Vinkovcima bio sam na akcijama gdje je bio veliki odaziv mladih, a kada oni jednom krenu tim putem i kada zavole to kao što sam ja zavolio, tu se ne odustaje. Jako sam ponosan i na to da se sve više žena uključuje u darivanje krvi, kojih kada sam ja kretao skoro nije ni bilo. Isto tako sve je više i obitelji, članova obitelji, to je onda jedan još veći ponos kad je obitelj u pitanju”, naglasio je Darko Grdenić.
-Marketing-spot_imgspot_img
Najnovije Vijesti